A projekt címe
Ipar 4.0 Logisztikai audit és termelésoptimalizáló applikáció létrehozása a vállalatok termelékenységének és válságállóságának növelésére
A projekt megvalósulása
A projekt megvalósításának kezdete: 2021.02.15.
A projekt fizikai befejezésének határideje: 2023. 02. 14.
Az elnyert támogatás összege: 12 207 552 Ft
Az projekt összköltsége: 20 345 920 Ft
A projekt azonosítószáma: 2020-1.1.1-KKV START
A projekt célja
A projekt célja olyan online applikáció kidolgozása volt, amellyel magyarországi termelő KKV-k önállóan, egyszerűen és gyorsan tudnak logisztikai önauditot és ipar 4.0 logisztikai tervezést végrehajtani. Segítségével képessé válnak az ellátási hálózatuk, kiszolgálási hálózatuk és a termelési rendszerük felülvizsgálatára.
Az online applikáció - mely a LogAudit nevet kapta - önauditja és tervezési képességei az úgynevezett belső benchmark módszerén alapulnak (a logisztikai rendszer határgörbéinek matematikai meghatározása, ezen keresztül az optimális működési paraméterek meghatározása), melynek követésével a minimális működési költség érhető el.
Az applikáció segítségével felismerhető a maximálisan elérhető hatékonyság, és egyszerűen, gyorsan ad információ arról, hogyan szervezhető egy termelővállalat működése optimálisan.
Az online applikáció olyan funkciókkal rendelkezik, mint az optimális pufferek meghatározása, készletszámítás, MRP számítás és beszerzési terv készítése, forecast és igényterv, optimális batchméret és termelési terv, optimális kiszolgálás és kiszállítástervezés, cashflow modellezés. Ezekkel a funkciókkal a magyar KKV-k számára megfizethetetlen fejlettebb termeléstervezés és termelésütemezés szoftverek (advanced planning system=APS) legfontosabb funkció válnak elérhetővé megfizethető áron.
Az applikáció elsőként elérhető funkciója az igénykiszolgálás modul, mellyel a KKV-k optimális kiszállítási útvonalat tervezhetnek maguknak akár korlátlan számú címmel